MÓJ  PIERWSZY  MODUŁ

Tak powstawał mój pierwszy moduł makiety !!!



Zamówiona sklejka (grubość 12mm)okazała się
świetnym materiałem na skrzynki modułów.



Wymiar zewnętrzny to: 546x1000 mm.



Kilka wsporników dla płyty z torami.






Sklejka (grubość 6mm) stanowi podstawę torowiska.



Na sklejkę mata z korka o grubości 4 mm,
klej vicol łączy sklejkę z korkiem.



Pierwsza przymiarka torów.



Montaż kolejnych skrzynek.
Dla porządku numeruję moduły.
Wykonano moduł numer 01 i 02.



Układanie torów głównej stacji (moduły 01 i 02).





Gotowe dwa moduły.



Tory mocowane przy pomocy małych gwoździ.



Bocznice zakończone koziołkami.





Przewody połączeniowe modułów zakończone wtykami Canon XLR.





Sprawdzenie połączeń przy pomocy pierwszych próbnych jazd.



Rozpędzony parowóz.



Na kolejnych dwóch modułach powstaje stacja kolejowa
z dworcem dla pasażerów, przejściem nad torami, itp.



Moduły numer 03 i 04.



Polecam budynki firmy Vollmer.
Perfekcyjnie przygotowany zestaw do montażu.



Nie można w domu jeździć ciągle prosto.
Powstały w związku z tym cztery skrzynki na moduły zakrętów.
Moduły numer 05, 06, 07 i 08.



Sklejka grubość 12 mm, wymiar modułu 842x546 mm.



Połączenie dwóch takich modułów da zakręt 180 stopni.



Połączone moduły 05 i 06.



Układanie torów na zakrętach.





Zakręt toru wewnętrznego ma promień 450 mm,
a toru zewnętrznego 500 mm.



Ważne jest nachylenie torowiska na zakrętach.



Gotowe moduły 05 i 06.



Jeszcze instalacja elektryczna.



Połączone moduły 07 i 08.



Moduły 07 i 08 przygotowane do położenia torów.



Tory na modułach 07 i 08.



Przechył wagonów na zakręcie.



Gotowe moduły 07 i 08.



Moduły 07 i 08 wykonane są identycznie jak moduły 05 i 06.
Podobieństwo dotyczy tylko układu torów.



A oto komplet modułów do złożenia.
Moduł 01 - 1/2 stacji głównej.
Moduł 02 - 1/2 stacji głównej.

Moduł 03
- 1/2 stacji pasażerskiej.
Moduł 04
- 1/2 stacji pasażerskiej.
Moduł 05 - zakręt - 90 stopni.
Moduł 06 - zakręt - 90 stopni.
Moduł 07 - zakręt - 90 stopni.
Moduł 08 - zakręt - 90 stopni.


Teraz czas na montaż sterowania zwrotnic,
sygnalizacji świetlnej i oświetlenia stacji.

Potem już TYLKO szutrowanie torowiska i elementy krajobrazu.



Pod każdą zwrotnicą znajduje się otwór
do sterowania mechanizmem przestawiania iglicy.



Pod makietą zamontowane jest sterowanie elektryczne.
Mechanizm napędzany jest silniczkiem
z wyłącznikami krańcowymi.



Od góry widać tylko końcówkę sprężystego drucika,
który przestawia mechanizm iglicy rozjazdu.

Zachciało mi się trochę pojeździć.
Zmontowałem wszystkie moduły.
Jak widać niżej są one jeszcze nieskończone.











IINTERCITY na wyjściu z zakrętu.





Szutrowanie czas zacząć.



Tory + szuter + klej (odpowiednio spreparowany) +
pędzelek + dobre światło = wiele godzin ciężkiej pracy





Efekt kilku godzin pracy.





Siejemy trawkę.





Staw z rybami.











Prywatny domek bogatego dróżnika.





Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu.
Ta "asfaltówka" też.







Poniżej nowy element krajobrazu.











Droga asfaltowa prowadzi do wiatraka.





Przy jeziorze domek.



Woda napędza koło, które wprawia w ruch piły w tartaku.









Wyrosły drzewa.











A tak wyglądają dwa skończone moduły.



Prace nad tymi modułami trwały od września do grudnia 2012 roku.
Zdążyłem przed końcem świata, który nie nastąpił.....


C.D.N.
 
MÓJ  PIERWSZY  MODUŁ